• di 07 feb. 2023

Bezoek Industrie-museum

• Cultuur
miat museum

Vandaag bezochten wij het Industrie-museum. In ons w.o. thema leerden we over de boekdrukkunst. We maakten kennis met verschillende drukmachines en hoe een boek tot stand kwam zowel vroeger als nu. Je kan hierover wel filmpjes en foto's bekijken in het werkschrift, maar niets is zo leuk dan echt terug te keren in de tijd en tussen die oude machines te lopen.

Echt impressionant hoe een boek werd gemaakt en hoeveel arbeid/tijd daarin zat. Wij staan daar niet meer bij stil want zo goed als alles verloopt tegenwoordig automatisch.

Enkele vrijwilligers gaven een superinteressante demonstratie met bijhorende uitleg. De vrijwilliger demonstreerde hoe de zetmachine werkt en we kregen het resultaat mee naar school. Dit testen we deze week nog eens uit in de klas.

Echte geluksvogels, dat zijn wij!

Auteur: Doortje Putman, 4B

Ook interessant